Praca siedząca a zdrowy kręgosłup.

Zdrowy kręgosłup jest jednym z najważniejszych czynników dobrego zdrowia. Jest to ważne dla twojego ogólnego samopoczucia, a także dla twojej produktywności.

Pomaga zapobiegać sztywności kręgosłupa i wspiera naturalne ruchy ciała. Może również pomóc w zapobieganiu problemom z plecami i innym urazom. Jeśli siedzisz cały dzień przy biurku, powinieneś mieć zdrowy kręgosłup.

Siedząc cały dzień, Twój kręgosłup nie porusza się zbytnio. Większość z nas siedzi przez większość dnia, co może powodować sztywność pleców i ból. Dlatego powinieneś jak najwięcej się ruszać, wstawać, chodzić. Lub – kupić np. biurko elektryczne podnoszone i dzięki temu uniknąć bólów kręgosłupa – np. tutaj.

Odcinek górny kręgosłupa

Zbyt długie siedzenie może powodować naprężenia mięśni i inne urazy.

Siedzenie jest często uważane za zło, ale jest to również jedna z najczęstszych przyczyn urazów pleców i szyi. Siedzenie przez ponad 40 minut może prowadzić do nadwyrężenia mięśni, a nawet spowodować kontuzję pleców. Ważne jest, abyś poruszał się w pozycji siedzącej, aby uniknąć tych obrażeń.

Pracuj nad poprawą postawy i dbaj o kręgosłup.

W dzisiejszym środowisku pracy spędzamy dużo czasu siedząc przy naszych komputerach. Dobrze znasz to uczucie: czujesz się zmęczony i bolą Cię plecy. Dzieje się tak, ponieważ długie godziny siedzenia przy komputerze oznaczają, że odciąłeś dopływ krwi do mięśni i stawów. Powoduje to ich rozdarcie lub kontuzję, powodując ból i wiele innych problemów, takich jak ból pleców, problemy z szyją itp

Właściwa pielęgnacja postawy pomoże Ci zachować zdrowy kręgosłup i uniknąć bólu pleców.

+ posts

Od wielu lat zajmuje się edukacją doradczą i biznesową. Pisze książki poświęcone biznesowi. Od niedawna zajmuje się także sprawami ergonomii biurowej i postanowiła podzielić się posiadaną wiedzą.

2 thoughts on “Praca siedząca a zdrowy kręgosłup.”

Leave a Comment